Angst

Undgår du steder og situationer, fordi frygten spænder ben for dig? Koger dit hoved tit over af bekymringer? Du er langt fra alene. 350.000 danskere lider dagligt af angst.

Angst er en naturlig reaktion på farer. Den sikrer, at vi reagerer, når vi føler os truede. Men mange mennesker er påvirket i en grad, så det lammer følelser, tanker og handlinger. Det kan være en meget belastende tilstand og kan være invaliderende for både den der har angsten og de pårørende.

De mest udbredte angsttyper er panikangst, socialfobi / socialangst, generaliseret angst, agorafobi og sygdomsangst.

Heldigvis kan du gøre meget for at passe på dig selv. Og der findes også gode muligheder for at få hjælp. Mange af mine klienter er i forskellig grad berørt af angst, og jeg har god erfaring med at behandle angsten ved hjælp af samtaleterapi, åndedrætsøvelser, mindfulness og yoga øvelser.

Psykoterapi mod angst

DER ER HJÆLP AT HENTE VED ANGST

Selvom din angst kan føles uoverkommelig lige nu, er der masser du kan gøre selv, for at reducere angsten. Du kan f.eks bruge værktøjer indenfor stressreducering, mindfulness, yoga og åndedrætsøvelser. De fleste har dog brug for også at modtage terapi i en eller flere perioder.

Tag dig selv alvorligt og få hjælp til din angst. Du behøver ikke at have det sådan. Kontakt Lone Melander på 21 44 15 30 eller lone@melander.dk og få hjælp af en erfaren psykoterapeut.

Du kan læse mere om de forskellige former for psykologiske udfordringer jeg har erfaring med her på min hjemmeside. Jeg har privat praksis i landlige og fredelige omgivelser mellem Faxe, Haslev og Køge. Se priser og andet her: Kontakt mig